Bli medlem

Varför ska man vara med i släktens förening? Även om man gillar att vara en Huss, behöver man väl inte organisera sig! Vi har några argument som vi tycker är bra:

• Ett stort nätverk. Du kan lätt ta kontakt med alla i tjocka släkten. Släktkrönikorna och släktregistret ger dig kontaktuppgifterna.
  • Medlemsmäten och aktiviteter.
  • Hjälp med släktforskningen. Föreningens släktkrönikor och databasen är en bra startpunkt om du vill lära dig mer om dina föregångare. I föreningen finns det åtskilliga som har släktforskning som ett stort intresse. Från dem kan du få tips och hjälp att själv komma igång.
  • Du kan kostnadsfritt få en egen huss-adress för din e-post. Kontakta Mikael Huss för medlemsregistrering: mikael@huss.se

Övertygad? I så fall behöver du bara höra av dig till föreningen och berätta att du vill bli medlem, det gör du enklast på vår kontaktsida. När du har fått en bekräftelse betalar du årsavgiften till vårt bankgiro 174-0760.

Aktuella belopp för 2023-2025 är:

• Familj med hemmavarande barn t.o.m. 18 år – 250 kr
  • Ensambetalande över 18 år – 150 kr
  • Studerande över 18 år – 100 kr

Vid anmälan vill vi att du anger:

• Hela ditt namn
  • Postadress med postnummer och ort
  • Födelsedatum för dig och de eventuella familjemedlemmar du anmäler
  • E-postadress

Släktskap är en förutsättning för medlemskap, naturligt nog. Det kan du läsa mer om i föreningens stadgar.